Idea

Gry miejskie to nowa forma rozrywki zdobywająca coraz większą popularność. Tego typu przedsięwzięcia łączą w sobie cechy podchodów, gier RPG i happeningów ulicznych. Całość rozgrywana jest w przestrzeni miasta, które stanowi integralny element rozgrywki.
Inspiracją dla pomysłu przygotowania pierwszej w historii gry miejskiej w Słupcy był udział w takiej imprezie w Poznaniu. W stolicy Wielkopolski do tej pory odbyło się już kilkadziesiąt edycji gry reklamowanej hasłem: „Miasto to plansza. Wejdź do gry!”. Poznańskie gry zwykle są związane z konkretną epoką historyczną. Dobrych pomysłów nie brakuje – odbyła się już chociażby gra rowerowa czy gra tramwajowa. Więcej o poznańskich grach miejskich można przeczytać na stronie www.gramiejska.pl.

Skoro udało się w Poznaniu, dlaczego ma się nie udać w Słupcy? Wychodząc z takiego założenia zabraliśmy się do pracy. W niewielkiej Słupcy wprawdzie nie ma tylu zabytków z jednego okresu, żeby przygotować grę spójną czasowo, ale jednocześnie ciekawych obiektów jest tu całkiem sporo. Grunt to dobre pomysły! Tematyka I Słupeckiej Gry Miejskiej, podobnie jak w Poznaniu, w większości wiąże się z historią, ale zdarzają się również zadania dotyczące odmiennych dziedzin wiedzy. Nadrzędnym celem od początku było przygotowanie imprezy, która w atrakcyjnej, nowoczesnej formie przemyci jak najwięcej wątków krajoznawczych i stanowić będzie inspirację do dalszego samodzielnego poznawania tajemnic słupeckiej „małej ojczyzny”.

I Słupecka Gra Miejska stanowi przedsięwzięcie przygotowane w ramach programu „PROJEKTOR – wolontariat studencki”. PROJEKTOR to program łączący środowisko szkolne i akademickie, dzięki któremu studenci-wolontariusze mają szansę na realizację niebanalnych projektów edukacyjnych. Program wzbogaca ofertę edukacyjną szkoły, pokazuje edukację widzianą oczami aktywnych, pełnych energii studentów. Studentów i szkoły zainteresowanych przyłączeniem się do środowiska Programu zachęcamy do wizyty na stronie www.projektor.org.pl.
Szczegóły na temat udziału wolontariuszy programu „PROJEKTOR – wolontariat studencki” w przeprowadzeniu I Słupeckiej Gry Miejskiej znaleźć można na stronie Uczestnicy.

W przygotowaniu i przeprowadzeniu I Słupeckiej Gry Miejskiej pomocy udzielili:

  • Burmistrz Słupcy,
  • Starosta słupecki,
  • Muzeum Regionalne,
  • Pizzeria Cameleon,
  • Parafia rzymskokatolicka p.w. św. Wawrzyńca,
  • Zespół Szkół Muzycznych im. Apolinarego Szeluty,
  • Państwowa Straż Pożarna,
  • Biblioteka Pedagogiczna,
  • Miejski Dom Kultury,
  • Księgarnia Szyniszewscy,
  • Radio Planeta,
  • Cukiernia Renkiel,
  • Kwiaciarnia Konwalia,
  • Państwo Kinga i Zygmunt Majewscy,
  • Pan Stanisław Basiński.

Autorką logotypu I Słupeckiej Gry Miejskiej (zobacz powyżej) jest Zuzanna Dąbrowska.


Projekt „I Słupecka Gra Miejska” został zrealizowany w ramach programu „PROJEKTOR – wolontariat studencki”.